Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Leon Banens - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Leon Banens - WaarBenJij.nu

Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Leon

06 Augustus 2014 | Vietnam, Hanoi

Ha allemaal!
Gister (5 aug) van Ho Chi Minh naar Hanoi gevlogen. Ook een drukke drukke stad met veel brommertjes, maar dit keer ook veel auto"s! Oversteken is hier niet de oogkleppen op en gaan, zoals in Ho Chi Minn, maartoch even naar links en rechts kijken.,,,
Werden super lief ontvangen in ons hostel. Thee, fruit even zitten. Onze kamer ziet er prima uit, alleen het bed ís zo hard als een plank! Goed voor de rug, zegt de eigenaar, haha! Vano eerst naar the prison museum. Indrukwekkend hỏe de Fransen hier de Vietnamezen gevangen hielden! Snap nu waarom ze het hier vergelijken hoe wij dat met de Duitsers hadden....
Toen ri het huis en mausoleum van Ho Chi Min zelf. Onderweg een fikse regen/onweersbui!! Even schuilen đuurde al meer dan een half uur en toen door de hevige regen naar een restaurantje gerend. Hier nog een tijd gezeten, met thee, soep en een biertje uiteraard! Ze zeggen dat het in het Noorden koeler ís.... nou mooii niet dús!!!! Hier super klam, vochtig en warm. Leon ís bijna gesmolten....
Na de bui het húis van Ho Chi Minh bezocht. Waar hiị ligt opgebaard, kunnen we alleen in de ochtend bezoeken. Morgen gaan we naar Halong Bay. Met een overnachting op de boot. Ben heel benieuwd!!!. Nu douchen en even liggen. Warmte maakt je moe en door het harde bed, niet al te best geslapen.. Verder alles goed. We genieten van alles. Heerlijk tussen de Vietnamezen op kleine krukjes wat eten en drinken, Het valt ons (en natuurlijk Leon) wel op dat hier in dit land alles op de toerist is gericht. Nou, tot de volgende keer!! Veel liefs van Bean en mij! X!

• 06 Augustus 2014 - 13:19

Hedwig:

Lieve Chris & Leon,
    Klinkt ontzettend leuk allemaal. En ik denk dat die bootovernachting je prima zal bevallen.

Veel plezier en leuk dat we jullie hier een beetje kunnen volgen. Hebben jullie al foto's?

Liefs, Hedwig

• 06 Augustus 2014 - 13:23

Tee:

Lieverds!!!
    Wat fijn om te lezen! Geweldig tot nu toe dus!
    Ben nu al benieuwd naar de fotos. En vooral om dat samen mee te maken!
    Bereid je maar voor op een burgerlijke camping vlg jaar met ons allen. Whoehahaha. Nee serieus, geniet er van wij volgen jullie

Dikke kus
    De Maasjes

• 06 Augustus 2014 - 14:54

Jol & Claudia:

Veel plezier daar. Wat een mooie reis. We lezen jullie avonturen met genoegen. Veel groeten, Jol & Claudia

• 07 Augustus 2014 - 22:16

Mieke:

Heerlijk genieten daar. Benieuwd hoe jullie halong bay vinden!! Tot het volgende verslagje!